środa, 6 lutego 2008

Casio 1987-1997

1987 rok dla Casio to przede wszystkim rozwój sieci produkcyjnej i dystrybucyjnej. Powstają nowe fabryki i nowe rynki zbytu. W październiku 1987 roku Casio rozpoczyna dostawy stworzonych przez siebie pagerów dla Japońskiej firmy telekomunikacyjnej NTT.

Kolejny rok to prawdziwy wysyp nowych produktów. Casio wypuszcza na rynek przenośną drukarkę (CP-100), gitarę z wbudowanym syntezatorem (PG-380) czy ręczny procesor tekstu służący do drukowania na każdej powierzchni (HW-1). W grudniu 1988 kolejny z braci Kazuo zostaje prezesem firmy.

Luty 1989 rok to kolejna rewolucja w technologii zegarków Casio. Firma wypuszcza na rynek pierwszy zegarek z czujnikami ciśnienia przewidującymi pogodę. Model BM-100WJ w krótkim czasie staje się sprzedażowym hitem. Dla Casio oznacza to start nowej linii zegarków zaopatrzonych w różne czujniki i spełniających różne funkcje. Kolejny raz firma Casio udowadnia, że niekonwencjonalne podejście do tradycyjnych urządzeń może być, i jest, ogromnym sukcesem komercyjnym. Innowacja jest silną stroną japońskiej firmy.

Rozwój firmy i ekspansja na nowe rynki niejako wymusza na Casio dalszą rozbudowę istniejących fabryk i wznoszenie nowych. W 1990 roku powstaje kolejna fabryka w Nankoku City.


Kolejnym zegarkiem zasługującym na uwagę jest BP-100, zegarek z funkcją pomiaru ciśnienia krwi. Do pomiaru służą dwa sensory na przodzie zegarka. Po przyłożeniu do nich palców rozpoczyna się pomiar ciśnienia krwi wyświetlając wynik na ekranie. Zegarek został głównie doceniony przez sportowców ale także przez osoby mające kłopot z ciśnieniem. W łatwy sposób mogli oni już teraz kontrolować swoje ciśnienie krwi.

Rok 1993 to przede wszystkim wypuszczenie w październiku pierwszego PDA (Person
al Digital Assistant), na rynek Ameryki północnej. Model Z-7000 z powodzeniem podbija rynek USA.

Pewną ciekawostką jest to, że zegarki z linii G-Shock są głównie sprzedawane na rynkach europy zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Dopiero w 1994 roku moda na odporne i masywne zegarki niejako wraca do Japonii. Coraz więcej Japończyków zaczyna interesować się zegarkami z tej serii i ich popyt w kraju stale rośnie. Co więcej kobiety również interesują się podobnie wyglądającymi modelami. Tak duże zainteresowanie, zwłaszcza ze strony kobiet, początkowo zaskakuje firmę jednak nie dając kobietom długo czekać już w grudniu 1994 roku wpuszcza na rynek pierwszy model G-Shock dla kobiet z linii Baby-G. Zegarkowi zostaje nadany symbol (DW-520).

Kolejną innowacją wprowadzoną przez Casio, zasługująca
na szczególną uwagę jest wprowadzenie zegarków sterowanych falami radiowymi. Pierwszy model sterowany radiowo (FKT-100L) został wprowadzony n arynek niemiecki w 1995 roku. Rok później kolejny model (DQD-10) zostaje wypuszczony na rynek Japoński. Jednak dopiero trzy lata później w 1999 roku w Japonii zostaje zatwierdzony oficjalny standard radiowego przekazywania czasu co umożliwia firmie wejście na rynek z szeregiem nowych modeli sterowanych falami radiowymi. Najważniejszą cechą takich zegarków i bez wątpienia największym udogodnieniem jest brak konieczności jakiegokolwiek nastawiania i regulowania zegarka. Wszelkie informacje o aktualnej godzinie są przez te zegarki na bieżąco kontrolowane i w razie konieczności modyfikowane. Mając taki zegarek zawsze jesteśmy pewni dokładności pokazywanego na nim czasu.


W lipcu 1995 roku Casio wypuszcza swój pierwszy model telefonu komórkowego (PH-100). Coraz bardziej zaawansowana technika i coraz większa miniaturyzacja doprowadza do wypuszczenia w 1996 roku przenośnego komputera CASSIOPEIA z systemem Windows CE. Kolejny rok to reorganizacja firmy i utworzenie spółki córki Casio Techno Co.

1 komentarz:

Ania pisze...

Super wpis!